سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که مبتلایان ام اس در ایام کرونا باید رعایت کنند

 

شاید عده کمی از افراد ندانند بیماری ام اس چیه، بیماری ام اس جز بیماری های خود ایمنی است که سیستم ایمنی فرد دچار مشکل میشه و به بافت های بدن حمله می کنه و باعث بروز بیماری می شود. در بیماری ام اس، سیستم ایمنی به مغز و نخاع حمله می کند و پلاک تشکیل می شود که باعث این بیماری می شود. داروهایی که برای درمان این بیماری تجویز می شود در دو دسته قرار دارند. دسته اول داروهایی که سیستم ایمنی را تنظیم می کنند و دسته دوم داروهایی هستند که سیستنم ایمنی بدن را سرکوب می کنند. برای مقابله با ویروس کرونا باید سیستم ایمنی بسیار قوی داشته باشیم تا بتوانیم آن را شکست دهیم. این امر نگرانی هایی در مورد افرادی که دچار بیماری ام اس هستند ایجاد می کند چون داروهایی این افراد سیستم ایمنی بدن را کنترل می کند.

 

نماد بیماری ام اس

مواردی که مبتلایان به ام اس در مورد کرونا باید بدانند

با توجه به اینکه بیماران ام اس در دسته پر خطر بیماری کرونا قرار دارند باید به یک سری نکات توجه کنن تا در ابتلا به کرونا در امان باشند :

·          بیمارانی که با دسته اول داروهای ام اس درمان می شوند باید به مصرف این دارو ادامه بدهند چون این داروها سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی کنند.

·          بیمارانی که از دسته دوم این داروها استفاده میکنند طبق گفته ی توصیه های فدراسیون جهانی ام اس، افراد می توانند به مصرف داروهای خود البته با نظر پزشک معالج ادامه دهند. این داروها تاثیری بر افزایش ابتلا به بیماری کرونا در بیماران ام اس ندارند.

·          افراد مبتلا به بیماری ام اس، حتما باید از ماسک استفاده کنند، از وسایل نقلیه عمومی تا جایی که امکان دارد استفاده نککند و در مکان های عمومی و شلوغ شرکت نکنند.

·         این افراد در مکان هایی که قرار می پیرند باید تهویه مناسب داشته باشد و در صورت امکان اگر شاغل هستند سعی کنند دور کار باشند.

 

بیماری ام اس

 

تاثیر ویروس کرونا بر افراد مبتلا به ام اس

 

تاثیر ویروس کرونا بر بیماری ام اس

همانطور که گفتیم بیماری ام اس تاثیری بر افزایش ابتلا به ویروس کرونا ندارد و هیچ جای نگرانی نیست. در صورت ابتلا فرد به ویروس کرونا باید به پزشک متخصص بیماری های عفونی و متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم. پزشک بر اساس بیماری فرد تشخیص می دهد که آیا بیمار ام اس به مصرف داروها ادامه دهد یا دوز آن ها را کمتر کند. بیماران ام اس نباید  داروهای خود را خودسرانه قطع کنند زیرا مصرف نکردن آن ها عوارض بیشتری دارد.

استفاده از داروی ام اس در در درمان بیماری کرونا

تا کنون محققان داروهای مختلفی را در درمان بیماری کرونا آزمایش کرده اند که برخی از آن ها نتیجه قابل قبولی به همراه داشته است. یکی از این داروهایی که در درمان کرونا موثر است اینترفرون بتا-1aاست. نتایج فاز دو این دارو روی مبتلایان کرونا که در بیمارستان بستری بودند موفقیت آمیز بوده است. همچنین داروی SNG001 شدت مرگ در بیماری کرونا را کاهش داده است.

 

منبع : مونونیوز